Syskon, allra käraste syskon.

Planerat? - Ja, vi hade planerat för en till, det tyckte vi passade och var lagom, vi längtade.
Beskriv storebror? - Världens gladaste lilla pojke, lättsam och härlig.
Varför ville ni ha ett barn till? - Vi har pratat om att vi ville ha flera barn och att det skulle passa bra om vi skulle börja försöka tillverka ett just då, villket gick otroligt fort. Så det var en dröm som gick i uppfyllelse för oss skulle man kunna säga.
Hur var första graviditeten? - Lättsam, visst den hade sina krämpor men jag är inte den som riktigt klagar tycker jag, jag ser på min första graviditet med positivitet, jag var så lycklig och glad över hela situationen och det gjorde nog att allt gick så fint. Lagom med illamående, dock fick jag ischias och väldigt svullna ben och gick upp 30 kg, men när man ser resultatet av dessa krämpor så är det värt det tusen gånger om.
Varför tog ni reda på könen? - Med tanke på att vi fick det magiska beskedet att vi väntade tvillingar kännde vi båda att vi gärna ville veta könen, dels för planering av namn och annat runt om. Sedan tror jag att jag ville ha lite mer verklighet i det hela, att vänta tvillingar känns fortfarande overkligt.
Hur tror du att de ser ut? - Vet inte, ska bli jätte spännande! Är nyfiken på om dom kommer att likna Wiggo. Jag har drömt att en kommer vara mörk och en kommer att vara ljus, men vi får snart se.
Vad oroar du dig mest för? - Jag är faktiskt väldigt orolig inför förlossningen, allt man har läst och all information man har fått om tvillingförlossningar tycker jag handlar mycket om komplikationer. Nu har vi turen att ha fått gå så långt i graviditeten så att det inte kommer att bli prematurer, men det känns ändå som att mycket mer kan hända under förlossningen, mest rädd för urakutsnitt! Sen har jag oroat mig från plusset på stickan att Wiggo på något vis ska känna sig utanför, så det är något jag verkligen kommer att sträva efter, att han kommer att få lika mycket plats som två skrikande bebisar.
Hur var din första förlossning? - underbar!! Visst det gjorde så ont så man önskar att man aldrig hade försatt sig i den situationen, men jag har bara postitiva underbara minnen ifrån den. Håkan var underbar, utan honom hade det inte gått så bra som det verkligen gjorde. Det tog ca 25 timmar från första värken tills det att han kom ut, så ont hade man länge. Födde normal, eller vad säger man, vaginalt.
Hur tror du att det blir att gå från ett barn till TRE barn? - Det kommer att bli tufft i vissa stunder, men jag tror också att det blir vad man gör det till. Hade turen med Wiggo att han var så lättsam, så jag hoppas på att tvillingarna blir likadana, men det finns inga garantier. Det kommer bli en otrolig omställning och utmaning men en som kommer att ge oss mycket glädje och kärlek.
Vem ska vara föräldraledig? - Båda hoppas jag, planen är väl att jag börjar och sedan tar Håkan över.
Har du pratat med storebror om de nya barnen? - Nja, han är ju så liten så han har nog inte en aning om vad jag har i magen och att han ska bli storebror. Men har pussar ofta på magen så jag vet inte, han kanske känner nått, haha.
Har du kvar barnvagnen? - Ja men den rymmer inte två små bebbar, vi har köpt en ny tvillingvagn, Wiggo får behålla sin egna.
Har ni funderat på namn? - Ja, det var verkligen jätte svårt den här gången, men vi har kommit överrens och hittat ett namn till dom var, andranamnen funderar vi fortfarande på.
Vad glädjer du dig mest över med fler barn? Att vi blir en stor familj, att få se dom växa. Det är underbart med barn.



tog en intervju från tidningen mama, tyckte att det vore skoj att svara på.

Kommentarer
Postat av: mjukamattor.com

Du e go du fridolf

2010-10-08 @ 19:33:38
URL: http://www.mjukamattor.com
Postat av: Anna

Kan en förlossning verkligen vara underbar Frida? Jag kommer tvivla på det tills jag ev får vara med om en själv haha.



Och tänk vad roligt om en bebis är just mörk o en ljus, typ en svart o en vit,)

2010-10-12 @ 10:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0